De gouverneur organiseert voor de zevende maal de verkeerscampagne ‘Fietstoerisme in harmonie’, in samenwerking met de Provincie West-Vlaanderen en de wielerbonden. Doel is de fietstoerist een veilige plaats te bezorgen op de weg. Hoffelijkheid, respect voor de verkeersregels, goed uitgeruste fietsen en veilig ingerichte fietspaden zijn de pijlers van de campagne. Een uniek preventiemiddel voor verkeersveiligheid is een rijsimulator. De vzw Verkeersveilig West-Vlaanderen kocht een dergelijk toestel aan. De rijsimulator laat bestuurders de risico’s van afleiding achter het stuur en onaangepaste snelheid ervaren. Het gaat hierbij om alcohol, drugs en vermoeidheid in het verkeer. De simulator staat ter beschikking van scholen en bedrijven. De gouverneur stelde de verkeerscampagne en de rijsimulator voor aan de pers. De persaankondiging vind je via deze link (20/1/2017)
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil

