Herdenking Gevecht van Snaeskerke

Gepubliceerd op  vrijdag 24 aug 2018 om 00:00 uur
Ik ben graag ingegaan op de uitnodiging van de organisatoren om op de jaarlijkse herdenking van het 'Gevecht van Snaeskerke' aanwezig te zijn. Hij zei: 'Maar als gouverneur denk ik dat het me toegestaan is een oproep te doen aan onze huidige politieambtenaren om in de strijd tegen elke vorm van misdadig gedrag – hetzij terrorisme maar ook elke andere vorm van criminaliteit - hun voorgangers indachtig te zijn door blijvend de inspanningen te doen om personen en/of organisaties die onze veiligheid bedreigen te blijven bestrijden. Een plechtigheid als vandaag is m.i. een ideale gelegenheid om het verleden niet te vergeten en hulde te brengen aan diegenen die zich tot doel stelden de maatschappij te dienen maar die spijtig genoeg er hun leven bij lieten.' (24/8/2018)