Begin april werd de vierde editie van de verkeerscampagne 'Veilig naar School' afgesloten. Een sensibiliseringscampagne die, in een samenwerking tussen de diensten van de gouverneur, de vzw Verkeersveilig West-Vlaanderen en het pretpark Bellewaerde, de veiligheid van schoolgaande jongeren in het verkeer centraal stelt. Tal van scholen dienden hun verkeersveiligheidsproject in om kans te maken op de titel ‘Meest Verkeersveilige school van West-Vlaanderen’. De jury beoordeelde alle projecten en als winnaar van het secundair onderwijs werd het Sint-Franciscus Xaveriusinstituut, Brugge gekozen. Het ingediende project toonde aan dat verkeersveiligheid in deze school hoog op de agenda staat. De inspanningen van deze school om de verkeersveiligheid onder de aandacht te brengen zijn ook bij de jury niet onopgemerkt gebleven. De gouverneur reikte hen de titel ‘Meest verkeersveilige school’ uit. (21/5/2019) Winnaar van het lager onderwijs werd basisschool Het Noordveld uit Brugge: “Jullie mogen heel fier zijn dat jullie de winnaar zijn van de wedstrijd van de campagne ‘Veilig naar school’, die ik jaarlijks samen met Bellewaerde, de provincie West-Vlaanderen en de vzw Verkeersveilig West-Vlaanderen organiseer. Maar we fietsen niet alleen. Daarom is het belangrijk dat de fietsers goed de wegcode kennen, een goed uitgeruste fiets hebben en goed zichtbaar zijn. Daarom vind ik het fantastisch dat jullie school hier werk van maakt. Hier op deze school doet men erg zijn best voor een verkeersveilige situatie voor alle leerlingen”. (20/05/2019)
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil

