In 2015 startte de gouverneur met een handhavingsinitiatief voor zwerfvuil en sluikstorten, met jaarlijks als sluitstuk de week van de handhaving. Het provinciehuis Boeverbos vormde zo voor het vijfde jaar op rij het decor waar onze West-Vlaamse toezichthouders goede praktijken uitwisselen. De gouverneur verwelkomde de aanwezigen en verwees naar de voorbeeldrol die we te vervullen hebben in het streven naar een propere omgeving. Tom De Schepper (VVSG) schetste het algemeen kader van handhavingsmogelijkheden. Sabine Jansen (D&B) bracht goede praktijken voor gedragsbeïnvloeding. Aansluitend waren er werksessies over de aanpak van doelplaatsen, de inzet van camera’s, concrete cases en de mogelijkheden tot ondersteuning voor projecten. (16/09/2019)
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil

