Waterpeilverhoging voor natuurherstel in de Blankaart gaat nieuwe fase in

Gepubliceerd op  maandag 23 sep 2019 om 00:00 uur
Onder leiding van de gouverneur werd in de Blankaart een nieuw, hoger waterpeil ingesteld. Daardoor kan de Blankaart zich als natuurgebied verder ontwikkelen. Hiermee wordt een plan uitgevoerd dat in 2001 in een raamakkoord over het waterbeheer in de Blankaart door 16 partijen is gemaakt. De gouverneur zei: "Alle partners beseffen dat we door een goede samenwerking en door respect voor de belangen van alle partijen mooie resultaten kunnen neerzetten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de Blankaart een belangrijke inspiratiebron zal blijven voor andere gebieden en projecten in West-Vlaanderen en daarbuiten." (23/09/2019)