De afgelopen weken hebben heel wat Vlamingen de voordelen van fietsen (her)ontdekt. Nu de coronamaatregelen stapje voor stapje worden afgebouwd, blijkt dat duurzame vervoersmodi zoals de (deel)fiets ook tijdens de corona-exit een essentiƫle rol te vervullen hebben. Heel veel verplaatsingen die we vroeger misschien met het openbaar vervoer of de auto zouden hebben afgelegd, blijken perfect te voet of met de fiets te kunnen. Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters en de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) startten daarom een campagne die de Vlaming aanmoedigt om ook tijdens de corona-exit vooral te blijven fietsen in het woon-school en woon-werkverkeer.
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil

