Woensdagmorgen 7 december 2016 vond er opnieuw een vergadering van het Regionaal Overleg Metropool (ROM) plaats in het stadhuis van Kortrijk. Het ROM is samengesteld uit de Vlaamse verkozenen die deel uitmaken van het Bureau en de Algemene Vergadering van de EGTS Eurometropool Lille-Kortrijk-Tournai, de Vlaamse medewerkers die deze EGTS opvolgen en een vertegenwoordiger van Transforum vzw. De gouverneur zit deze vergadering voor. De vergadering bereidde de Algemene Vergadering van de Eurometropool van vrijdag 9 december 2016 voor. Er werd op het ROM van gedachten gewisseld over de prioritaire assen en acties waarrond de Eurometropool de komende periode dient te werken. Aandachtspunt is de invulling van de peter- en meterschappen van de actiegroepen hieromtrent. Daarnaast werd onder meer het budget en het human resourcesbeleid besproken.
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil
