Op vrijdag 8 september opende de gouverneur, samen met de gouverneur van de provincie Henegouwen en de préfet van de regio Hauts-de-France, de Belgische-Franse conferentie “Een grensoverschrijdende aanpak van radicalisering”. De conferentie werd georganiseerd door de diensten van beide gouverneurs en de préfet, OCAD en FOD Binnenlandse Zaken. De dag leende zich ertoe in dialoog te treden met de partners in de grensregio en goede praktijken uit te wisselen op het vlak van preventie en detectie van radicalisering. Ook de gouverneur drukte de wens uit de grensoverschrijdende samenwerking tussen België en Frankrijk op het vlak van preventie van radicalisering verder te versterken.
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil
