De gouverneur verwelkomde de deelnemers op het informatiemoment over de werking van het nationaal crisiscentrum en het OCAD: “Het woord 'dreigingsniveau' heeft ondertussen breed ingang gevonden in ons dagelijks leven, al was het maar door de zichtbare militaire aanwezigheid op straat. Van militairen tot betonblokken, van veiligheidsfouilles tot rugzakkenverboden. Alle maatregelen die burgemeesters op vandaag heel doordracht overwegen en bewust opleggen, behoorden tot een paar geleden zeker niet tot de gewone gang van zaken. Het 'crisiscentrum' klonk ons tot voor kort niet vreemd in de oren, maar had ook niet meteen een zichtbare inhoud of gedaante voor de modale burger. Ook daarin kwam een kenmerkende verandering: vanop dat centrale niveau wordt – daar waar nodig – voortaan bijstand en ondersteuning geleverd tot in de kleinste gemeente van het land. Dit bij alle evenementen waarbij ons openbaar leven onder druk kan komen te staan”. (09/05/2019
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil
