Bezoek St. Sixtusabdij West Vleteren

Gepubliceerd op  vrijdag 1 jul 2016 om 00:00 uur
De gouverneur was te gast bij de St. Sixtusabdij in Westvleteren. Hij kreeg een uitgebreide rondleiding in de abdij en de brouwerij. De historiek van deze abdij gaat ver terug. In 1831 werd een nieuw cisterciƫnzerklooster opgericht. Veertig jaar later werd de priorij verheven tot de huidige St. Sixtusabdij. In 1839 werd de eerste brouwerij in gebruik genomen. (1/7/2016)