De gouverneur woonde de Algemene Vergadering van de EGTS Eurometropool Lille – Kortrijk – Tournai te Rijsel bij. De stand van zaken van het actieplan Eurometropool 2.0 werd besproken en de doelstellingen van een aantal actiegroepen toegelicht. Daarnaast werden twee projecten voorgesteld die van belang kunnen zijn voor de regio van de Eurometropool, namelijk het ‘Schéma régional d’Aménagement, de Développement durable et d’Egalité des Territoires’ of kortweg SRADDET door de Région Hauts-de-France, evenals het Interreg V-project ALARM. Tenslotte werd de begroting besproken en werd een discussie gevoerd over het aangaan van partnerships door de Eurometropool. (3/2/2017)
Meest gelezen
Het Iaatste nieuws van de gouverneur in je inbox?
- Elke maand een nieuwsbrief in je inbox
- Mis geen enkel nieuws van de gouverneur
- Uitschrijven wanneer je wil
