Droogtecommissie

Gepubliceerd op  woensdag 10 jul 2019 om 00:00 uur
Door de aanhoudende droogte is het waterpeil in de waterlopen van het IJzerbekken alarmerend laag. Daarom besliste gouverneur Carl Decaluwé, samen met het provinciaal droogteoverleg, om vanaf 10 juli een captatieverbod voor dit gebied in te stellen. Er mag geen water meer gecapteerd worden uit alle waterlopen van het IJzerbekken. (zie bijlage : persbericht)(10/7/2019)