Opening academiejaar UGent

Gepubliceerd op  vrijdag 20 sep 2019 om 00:00 uur
De gouverneur woonde de opening van het academiejaar UGent bij. Deze opening vormt jaarlijks een moment om vooruit te blikken, en om de banden van de UGent met de stad en het stedelijk weefsel symbolisch te duiden. Een universitaire stoet van academici en personeelsleden trok doorheen de stad. In de aula vond een academische zitting met diverse toespraken plaats. (20/9/2019)